18.11.2015

Soluție a finanțării sau o problemă – Împrumut DOAR cu Buletinul!

Pentru mulți dintre Dvs. ar fi probabil foarte straniu să vă dau o întrebare aparent banală – Care au fost experiențele în accesarea unui împrumut sau credit? Răspunsul îl știm cu toții: nemulțumire legată de numărul de acte necesare a fi prezentate, birocrație excesivă a băncilor, frustrare în ce privește călătoriile de „du-te-vino” și desigur dobânzile care reușesc pe piața locală să bată recorduri tot mai înalte.

Criza care ne afectează ca urmare a deciziilor politice neinspirate adaptate de un șir de instituții locale au condus la un impact direct asupra costurilor de finanțare. Respectiv, cu o asemenea dinamică, reținerea de la finanțare este una pe deplin argumentată, iar lupta companiilor de finanțare în a atrage cât mai mulți clienți –ținând cont că pentru aceste instituții marjele de profit sunt la moment unele permisive face ca lupta pentru clienți să fie una tot mai evidentă. A încerca la moment să oferi credite și împrumuturi, sufocând clientul în hârtii, și nu doar copii, ci conforme originalului, e o decizie care merită aplaudată, iar clientul nu are decât de a „face cărare” încercând să obține cel mai mic preț.

Pe parcursul evoluției creditării bancare, numărul de documente într-o anumită perioadă s-a redus, însă în momentul când decizia de creditare indică sume de la 10 mii lei în sus, sacul cu documente își face apariție, iar documentele semnate sunt pe măsura teancului de hârtii prezentate.

Și totuși care e problema documentelor? E simplă de fapt și are denumire de birocrație. Dar care e soluția? Și asta e chiar și mai simplă – informatizarea și utilizarea oportunităților IT disponibile.

Care este totuși rolul listelor interminabile de documente: adeverință de salariu, dovada veniturilor, facturi de utilități, documente de proprietate, certificate căsătorie, divorț, declarații pe proprie răspundere, documente despre credite precedente, extrase de cont, etc.?

A, desigur – reducerea riscurilor și determinarea gradului maxim de îndatorare a unui client.

Or…..

Toate aceste informații le puteți găsi foarte simplu în cadrul instituțiilor de stat – Registru, Inspectorat fiscal, Cadastru, or a unor entități private gen birou de creditare, registru debitelor active și alte asemenea.

O simplă interogare a acestor informații ar însemna economii nu doar pentru client, ci economii pentru instituția de finanțare care se pare, în special instituțiile bancare, nu le sesizează pe moment. Altfel spus, am trece la eficientizarea proceselor bancare și financiare, la o sporire a sustenabilității creditare și consistență a datelor statistice – iar ca rezultat oferim o altfel de experiență pentru consumatori.

De fapt nu e de mirare atunci când în Moldova apare întrebarea – Ce mai este și asta instituție de microfinanțare? Păi e simplu – SRL-ul care dă împrumuturi DOAR cu buletinul.

Și atâta timp cât reticența bancară va continua a fi un impediment pe acest nivel de relație client – bancă, cam atât timp SRL-ul de microfinanțare va reuși să ofere o altă șansă unui consumator real.

Nu e de mirare atunci când la standarde europene, aplicarea pentru un credit sau împrumut se face on-line și când mare ne este mirarea – e atât de simplu?!

Credeți că instituțiile bancare europene nu cuantifică riscurile sau nu cunosc ce înseamnă proces creditar. Ba bine că nu! Acest lucru spune exact contrariul că nivelul de percepere a riscurilor a ajuns la un alt nivel, iar verificarea și reverificarea informațiilor, validarea acestora sunt în mâna sistemelor IT conectate și testate – expertul fiind pus în situația de a comunica și a crea impresii excepțional de bune pentru client, iar restul devine doar un proces de estimare de riscuri foarte bine pus la punct.

Vrem să avem un sistem bancar sănătos și un sistem de microfinanțare ca alternativă. Haideți să evoluăm, să lăsăm percepțiile trecutului acolo unde ele trebuie să rămână și să evoluăm spre binele nostru, spre binele consumatorului.

Nicolae Lungu  | Director Creditex & Co SRL  | www.creditex.md

Suport clienţi

Dacă ai întrebări apelează la suport

0 691 543 11

Începe acum și verifică ofertele primite!

E rapid, comod și gratuit

Aplică acum